26 Ekim 2015 Pazartesi

Çikolata & Vanilyalı Puding



Kendimi kötü hissettiğim zamanlar en büyük ilacım yanımda mırıldayan kedilerim ve güzel bir tabak yemektir. Sevdiklerime  yemek pişirmek benim için her zaman büyük bir zevk. Ama böyle zamanlarda hiç üşenmeden kendimi şımartmak, mutfağa girip sadece kendim için özene bezene yemekler hazırlamak  bir tür terapi. Tatlıya düşkünlüğüm pek yoktur ama bugün çikolatalı bir tatlı yapmanın tam zamanı. Çocukken bir alman dergisinde görüp bayıldığım ve denediğim meyveli jöleden yapılan bu tatlıyı farklı bir şekilde denedim. Jöle yerine iki çeşit Creme Patissiseri kullandım.




Malzemeler:
600ml süt
3 yumurta sarısı
100 gr şeker
40 gr un
40 gr mısır nişastası
100 gr Bitter Çikolata
Vanilya çubuğu(yada özü)
20cc rom(portakal suyu)





Vanilya çubuğunuzu ortadan ikiye ayırın.Çekirdeklerini çıkartıp kenara alın çubukları süte ekleyerek kaynatın.Yumurta sarıları ve şekeri bir mikser yardımıyla beyazlaşıncaya kadar çırpın. Nişasta ve unu ekleyin çırpmaya devam ederek sıcak sütün önce üçte birini yavaş yavaş ekleyin.Kalanı da ekleyerek ocağın üstüne alın çırpmaya ara vermeden orta kısık ateşte pişirin. Koyulaşınca ocağı kapatın, kremanın yarısını başka bir kaba alın vanilya çekirdeklerini ekleyin ve  üstünü streç filmle kapatın. Tenceredeki kremaya çikolata parçalarını ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Seçtiğiniz cam bardaklara yatay şekilde doldurup buzdolabına kaldırın.(ben bardakları eğik olarak sabitlemek için altına bir mutfak havlusu koyduğum dikdörtgen kek kalıbı kullandım böylece kadehler kaymadan istediğim şekli aldı:) 


Çikolatalı krema sertleştiğinde üzerine vanilyalı kremayı doldurun.(kalan kremanız çırpın,yumuşayınca rom yada portakal suyunu ekleyin) Tatlılarınızı buzdolabına kaldırın. Servis etmeden önce üzerini dilerseniz krem şanti veya çikolata rendeleriyle süsleyebilirsiniz..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder